פורטל מידע לתחומי הכלכלה והפיננסיים
חדשות ועדכונים מהעולם הכלכלי פיננסי

יתרונות השקעה בחו"ל

מהם יתרונות ההשקעה בחו"ל בהשוואה להשקעה בישראל?

פיזור הסיכון משקיע רציונלי, הפועל על פי עקרונות כלכליים, יפזר את הסיכון בתיק ההשקעות שלו בין שווקים שונים, מדינות שונות ותעשיות שונות. ההשקעה בשווקים בין לאומיים מפזרת את הסיכון מחוץ לשוק הישראלי הקטן והרגיש לסיכונים כלכליים ופוליטיים. ההשקעה בחו"ל נותנת חשיפה למטבעות שונים ומפחיתה את התלות בשקל הישראלי.
נזילות שווקי האג"ח והמניות בחו"ל הינם בעלי היקף גדול ונזילות רבה יותר שוק ההון הישראלי, אשר מחזורי המסחר שלו נמוכים יחסית.
שווקי הון משוכללים ויעילים שוק ההון הישראלי סובל מבעיות מבניות, קיים מספר קטן של שחקנים גדולים שביכולתם לשלוט בשוק, בחברות רבות, בעלי עניין מחזיקים בכמות גדולה של מניות ובכך מבטלים את הפוטנציאל להשתלטות על החברה. בעיות נוספות ואופייניות לשוק הישראלי קשה לבצע מכירות בחסר ( שורט ), חלוקת דיבידנדים למשקיעים היא מינימלית, בשוק האג"ח קיים מונופול בפועל של הממשלה , אין שוק פעיל של איגרות חוב של חברות. שוק המניות מהמקומי מורכב בין השאר ממספר גדול של חברות קטנות ולא נזילות, קיים מחסור של חומר מחקרי ואין שקיפות מספקת של חברות.
תנודתיות נמוכה בחו"ל הסיכון הכרוך בהשקעה פיננסית נמדד ע"י רמת התנודתיות שלה. ככל שההשקעה תנודתית יותר, כך הסיכון בהשקעה גדול יותר. התנודתיות בשוק הישראלי גבוהה בהרבה מזו שבשוק האמריקאי, ולכן הסיכון למשקיע בשוק ההון הישראלי גדול לאין שיעור מזה שבשוק ההון האמריקאי.

השקעות בחו"ל
השקעה בחברות מובילות בעולם

ההשקעה בחו"ל מאפשרת למשקיע הישראלי לרכוש מניות של חברות ענק רב לאומיות, סולידיות, המוכרות מוצרים ומותגים המוכרים בעולם כולו. חברות אלו, כגון אמריקן אקספרס, סיטיגרופ, מייקרוסופט, ג'נרל אלקטריק ועוד – נסחרות בשווי שוק של עשרות מיליארדי דולרים, ולהן היסטוריה ארוכה ומוכחת של רווחים עולים ותשואות נאות.
תשואות עדיפות כאשר משווים את התשואה ההיסטורית של שוק ההון האמריקאי לשוק ההון הישראלי, מתקבלת התמונה כי הבורסה למניות בארה"ב הניבה תשואה גבוהה יותר בממוצע מן הבורסה בארץ. סיכוני המטבע חשיפה למטבעות שונים מורידה את הסיכון של פיחות בשקל.